I et marked, der de sidste år har været præget af kriser i form af corona og høje fødevare- og energipriser, har Good Food Group formået at fastholde deres høje kvalitet og fokus på fødevaresikkerhed. Hos Good Food Group er produktets kvalitet og slutbrugeren tænkt ind i alle processer, og de er leverandører af værdiskabende produkter, der er tilpasset den enkelte.
Med mere end 70 år i branchen er Good Food Group en af de helt store sværvægtere inden for fremstilling, import og salg af kvalitetsfødevarer i Danmark. Med brands som Svansø, Jakobsens, Woodland Wonders, Skælskør Frugtplantage, Sun Island og Danica er fællesnævneren høj kvalitet, og det er netop Good Food Groups særkende. Good Food Group leverer produkter til deres kunder både i dag og i morgen – de har nemlig fokus på at være morgendagens leverandør og er bevidste
om de aktuelle tendenser, der er med til at skabe fremtidens køkken.

Making life taste good
Hos Good Food Group er det vigtigt at tage del i, hvordan produkterne bruges i hverdagen. De vil gerne være medvirkende til, at brugeren får øjnene op for, at et produkt kan bruges til mere end én ting.
„Vi vil være med til at inspirere til, hvordan man kan bruge vores produkter. Det gælder også i forhold til madspild – hvordan kan du bruge fx vores Jakobsens honning både på dit brød, som en integreret del af en brøddej, som topping på din skyr eller havregrød, i en dressing eller som marinade til kød,“ lyder det fra Henriette Linderoth, der er Head of Category Management hos Good Food Group. Hun fortsætter: „Vi tænker brugssituationen ind frem for bare at tænke rent produkt. Vi vil gerne have, at slutbrugerne ikke låser sig fast på en traditionel brug af produktet, men virkelig tænker over, hvordan man ellers kan bruge produktet.“
En af vor tids helt store udfordringer er at reducere madspild, så meget det er muligt. Med fokus på og oplysning om, at produkterne fra Good Food Group kan bruges i mange forskellige madsituationer, bidrages der netop til dette. Good Food Group bidrager således til at få folk til at se et produkts smagspotentialer som en muligheds-palette i køkkenerne.
Selvom smag er et helt essentielt parameter for Good Food Group, har de også stort fokus på konkrete brugssituationer og produktemballager. Kvalitetsstempling er ikke forbeholdt smag, men også i hvor høj grad produkterne nemt kan bruges i de forskellige køkkener.
“Vi forstår hverdagssituationerne”
Mange af slutbrugerne hos Good Food Group er professionelle i foodservice. Det er kritiske kunder og brugere – i den bedste forstand – for det stiller øgede krav til de produkter, som Good Food Group sender ud. Derfor har de hos Good Food Group dedikeret en hel afdeling til kvalitetssikring af produkter, hvor nye produkter testes og godkendes, inden de kommer på markedet.
„Som leverandør til de professionelle skal vi give merværdi, og vise at vi forstår slutbrugerens hverdag. Derfor har vi fire distriktschefer, der dagligt arbejder målrettet med slutbrugerne“, siger Karsten Fini, Sales Manager i Foodservice.
Corona-nedlukningerne satte ekstra skub i, at flere og flere bestiller take-away. Det er en forbrugssituation, der har ændret sig: Folk spiser, i nogle situationer, hellere maden derhjemme fremfor at sidde på en restaurant. Og den udvikling stiller øgede
krav til de produkter, der bruges i restaurationsbranchen. Nu skal det samme produkt både kunne serveres i restauranten med det samme, men også være frisk og velanrettet i en rum tid, mens det fragtes hjem. Derfor er det vigtigt for Good Food Group at arbejde med løsningsorienterede
produkter, der er funktionelle i situationen, og som er nemme for brugeren at arbejde med.
Hos Good Food Group går kvalitet og funktionalitet hånd i hånd, og deres produkter rammer ind i fremstormende tendenser og krav til fremtidens køkken. Derfor er de morgendagens fødevareleverandører.