Skær appelsinen og citronen ud i skiver og halvér skiverne.
Kom halvdelen af appelsinskiverne og halvdelen af citronskiverne i en glaskande. Læg resten til side.
Skær ferskenen og et halvt æble ud i mindre stykker.
Kom al fersken i glaskanden men kun halvdelen af æblet. Læg de resterende halve æble til side. Pres eventuelt lidt citronsaft på skærefladen, hvis der går lang tid, før der skal serveres.
Hæld brandy i kanden og tilsæt appelsinsaft og sukker.
Brug en stor grydeske (gerne af træ) til at presse kandens indhold godt sammen, så saften fra frugterne frigives. Bland det hele godt sammen.
Tilsæt nu kanelstangen og rødvinen (personligt foretrækker jeg Rioja!). Herefter plejer jeg at sætte kanden i køleskabet i cirka 2 timer, så smagen rigtig kan udvikle sig, men du behøver ikke, hvis du ikke kan vente.
Lige inden servering rører du rundt i kanden og kommer lidt isterninger i hvert glas.
Skær det halve æble i mindre stykker og fordel dem i glassene.
Hæld sangria i glassene og tilsæt evt. lidt danskvand.
Pynt med en skive appelsin og en skive citron i hvert glas.