x
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
opskrift

Derfor er din onlinebutik så vigtig

SPONSORERET INDHOLD | 2. oktober 2021

Forestil dig følgende scenarie: En børnefamilie er et lille år væk fra at skulle fejre deres ældste barns konfirmation. Snakken kommer ind på, hvad de skal have at spise, og hvor de skal have det fra.

Hvilken af disse to handlemuligheder tror du, det er mest realistisk, de tager herfra?

  1. Familien hopper fluks ud, starter bilen op og kører rundt og besøger de fem største catere i deres nærområde, som de kender til.
  1. Familien åbner fluks en computer, skriver ”konfirmationsmad catering” og besøger de hjemmesider, der først kommer frem.

Mon ikke vi hurtigt kan blive enige om, at valgmulighed nummer to er den handling, langt de fleste tyr til i dag.

I E-handelsanalysen fra Dansk Erhverv (2020) har man ligefrem fundet ud af, at hele 87 % af forbrugerne undersøger en vare online, inden de køber den. Netop derfor er den online tilstedeværelse for cateren utrolig vigtig, når det handler om at få folk til at lægge en bestilling.

Cateren med en hjemmeside, der både giver kunden de nødvendige informationer omkring ens cateringvirksomhed, en flot præsentation af ens menuer samt en hurtig og nem måde at lægge en bestilling på, er metervis foran cateren med en simpel hjemmeside og et telefonnummer, hvor kunden kan lægge en bestilling.

Det er han, fordi kunden i dag er blevet vænnet til, at alt er tilgængeligt online. Og kan den ene cater ikke tilbyde en god og nem måde at lægge en onlinebestilling på, når det passer kunden, finder kunden hurtigt frem til en anden cater, der kan.

Kilde: E-handelsanalysen, Dansk Erhverv 2020

Vi ved dog, at der kan ligge en del arbejde i at være til stede online. Ikke hver dag er ens, og det er som regel en hel del nemmere at sikre sig, at man har kapacitet til at tage imod en ordre til en bestemt dag, når man modtager ordren telefonisk, frem for når kunden selv kan lægge bestillingen online. Men det kan lade sig gøre både at have en præsentabel og bestillingsdygtig hjemmeside samtidig med, at man kan vide sig sikker på, at ens køkken altid kan følge med på de ordrer, der kommer ind. Det handler om at have de rette redskaber.

Hos CaterSys er vi specialister i at lave løsninger, der hjælper cateren med at give sine kunder de bedste forudsætninger for at lægge en bestilling, samtidig med at vi giver cateren de rette redskaber til at sørge for, at alle onlinebestillinger bliver korrekt håndteret og kun kan bestilles på de dage og tidspunkter, hvor køkkenet har kapacitet til at producere.

Derfor, hvis du er interesseret i at øge din omsætning, samtidig med at du sparer flere timers administrationstid om ugen, tager vi gerne en snak om, hvordan også du kan få gavn af en løsning fra CaterSys.